Cara pengiklanan produk Apple

Sebagaimanatahu, penggunaan iPhone, iPad, Ipod, Mac sangat popular di negara kita. Ianya umpama membawa anda ketahap lebih tinggi. Sebab itu, pengguna produk Apple memang akan kembang hidung kalau berjaya update status facebook dan statusnya ada tulis via Ipad, via Iphone.

Kalau pergi kedai mamak atau makan segera, jumpa pengguna Ipad mesti muka diorang kejang kaku gile.. serius mengalahkan sedang menyelesaikan kes dalam siri Mythbuster, padahal tengah main game je.. Punya la diorang rasa diri mereka begitu hebat.

tapi Khalis tak salahkan diorang.. memang patut rasa syok sendiri camtu.. sebab Apple mempromosikan produk mereka dengan cara lain dari yang lain.. mereka tidak mengutamakan pengiklanan secara langsung di TV..tapi mereka mengiklankan produk mereka melalui filem dan drama.. Sehingga satu masa, penonton rancangan itu akan terikut ikut watak kegemaran mereka membeli produk yang digunakan dalam filem atau drama siri itu.. Contohnya seperti berikut.








ini adalah sebahagian sahaja..banyak lagi. tapi ianya berkesan untuk mencuci otak penggunanya.. ye tak? pada pengguna produk Apple.. korang memang cool.. tak tipu.. memang nampak korang lebih macho dan jelita dan bijaksana..heh



Comments

Popular Posts