Budak 8 tahun bunuh diri selepas menonton filem ganas

Warlock 1989

Tajuk cerita ini mengingatkan Khalis mengenai sebuah filem seram yang bertajuk Warlock. Khalis menonton filem itu bersama sepupu sepupu. Dalam satu adegan pemujaan syaitan, ada satu cara untuk mendapat kuasa..iaitu makan jantung manusia.

Waktu itu, kami sepupu2 berbincangla jantung siapa kami nak makan. Siapa taknak ada super power boleh jalan atas angin, boleh kebal. Dan sehari lepas itu, Khalis terbaca di surat khabar seorang budak dibunuh dan jantungnya di makan oleh kawannya kerana filem ini.

Satu babak peperangan dalam The Last Samurai

Itulah pentignya rating dalam filem. 13sg, 18sg, 18sx, sebab kanak kanak tidak dapat membezakan realiti dan fantasi. Sedangkan kita orang besar nipun masih terpengaruh dengan kehebatan superman, green lantern, Harry Potter.

Lewis McGlyn ditemui mati menggantung dirinya

Berita sebenarnya ialah.. seorang budak berusia 8 tahun menggantung dirinya selepas menonton Filem The Last Samurai lakonan Tom Cruise. Dalam satu babak, seorang pahlawan Jepun telah menikam dirinya sendiri dengan pedang samurai.atau kita panggil kamikaze. Ketika budak ini menonton filem ini bersama sepupunya. Ayah budak ini sedar anaknya menonton filem yang sepatutnya budak-budak tak boleh tengok..tapi ayahnya membiarkan sahaja anaknya menonton. dan kerana anaknya nak tahu perasaan hidup bermaruah macam tindakan kamikaze, dia menggantung dirinya.



Untuk berita penuh di .dailymail.


Comments

dear anies said…
teringat kes dulu..budak jg..lbh krg mcm ni jg.. tp kes dia disebabkan ninja turtle
arituarini said…
tu jgn bg tgok..bhaya nnt dia nak jd altromen lak..
lisa lis said…
iskhh3x...bahaya tul...dulu adik2 pun tgk citer ganas..pas tu g praktik lak..last2 kena ketuk btul2 dgn kita...xbagi depa tgk, xbagi depa wat benda cam tu..skrg seb baik la jadik baik...
mykhalis said…
@KhaiRin dia buat ape?duduk dalam pembentungan ke?
mykhalis said…
@ArulchelseAhabis semua barang nak di firenya
mykhalis said…
@lisa lismujur kakak diorang ganas

Popular Posts