Mempergunakan kanak-kanak untuk fesyen?

Khalis mula perasan iklan tuala wanita pada tahun 2002, tahun itu Khalis ambil SPM dan di asrama Khalis ada tv yang kami boleh tonton di dewan makan.Best kan?

Pada masa itu, sangat segan melihat wanita bercerita "seronoknya" pakai pampers.. mereka boleh berguling di atas katil.. tanpa rasa ragu dan segan bercerita tentang ketebalan, kelebaran.. alaa.. itu masa 17 tahun.. henset 3310pun mahal lagi.. nak topup pun paling kurang RM50..

Sekarang iklan pampers? tuala wanita berwarna-warni?? serius?? adakah ianya sesuai untuk diceritakan? tapi itu mempergunakan wanita untuk iklan wanita.. tapi bagaimana menggunakan budak kecil untuk iklan wanita?

Majalah Vogue perancis menggunakan model kanak-kanak yang di make-up seperti orang dewasa..motifnya?? anda fikirkan..








bagaimana kalau 'budaya' ini sampai ke majalah di Malaysia yang mempergunakan teknik yang sama.. lagipun zaman sekarang ibubapa seronok untuk membudayakan dunia hiburan untuk anak-anak mereka dari usia yang kecil.. yup..dari usia 4 tahun sudah diajar berlakon, menyanyi.. tahniah ibu bapa..

Comments

ratu naymie said…
oMg!! mcm2 lumrah dunia...xsyg kulit anak ke?? lg terancm kot keselamtan.. ortu zmn skang ni laen pesen, kang terlior, ooo nooo.. DANGEROUS okeyh
Puan Kutu said…
hadoii dah macam apa jer!sgt terdedahdgn bahan2 kimia..lg satu mendidik kanak2 obses kecantikan..tercemar minda budak2 nie..
cikida said…
haaaa...gile ah...macam2 ..adoiiannn..grrr

Popular Posts