Kali pertama cintaku dibalas.. perghhhh

Buleh tak di malam yang sepi sebelum menanti perlawanan Chelsea dan MU Khalis nak kongsi kali pertama huluran cintaku dibalas?yerla..maknanya..sebelum ini adalah jatuh cinta..tapi tepuk sebelah tangan..

Untuk dapatkan feel..apa kata dengar lagu ni.. kalau lambat biarla loading dulu.. sebab ini lagu tema ni..hehe..k? dah ready?





Memang pada masa itu lega sangat. Pada tahun 2002, SPM yang sepatutnya jatuh pada hari Rabu terpaksa ditunda keesokannya sebab jatuh pada hari pertama puasa.

Tengah kumpul ramai-ramai tue tiba-tiba rakan sekelasku panggil

" Rauf, sini jap,, ada barang nak kasi nie.. ada orang kirim"
Aku terkejut mengontrol macho..

"Ape?"Tanyaku menahan gelojoh sambil melihat ada sampul surat di tangannya.

"Ambik jerla" Kawan perempuanku menghulurkan.. Aku pandang ke kiri dan ke kanan,, mengambil sampul surat itu berhati-hati.

Dengan muka yang agak serius.. maklumlah.. aku ni masa sekolah pengawas yang gila kuasa,
ke hulu ke hilir memakai songkok dan blazzer, tidak cukup itu, di dalam baju ada Vass lagik..
panas tak yah cakap..tapi nak smart punye pasal...

Aku cuba mengawal langkah, arah ku ialah bilik pengawas yang kuncinya aku pegang..

Selesai kunci pintu rapat-rapat.. aku cuba menenangkan diri dengan membuka sampul surat perlahan-lahan..

"kad.." detik hati..

Lepas kubuka sahaja kad ucapan, jatuh bedak-bedak di dalam kad ke atas seluar biruku.. wangi.. aku tersnyum.. tanpa ada rasa marah sebab seluarku putih dek bedak.

Assalamualaikum w.b.t

Maaf sekirannya Ija menggangu Raouf, tapi Ija nak ucapkan terima kasih sebab tolong ajarkan Ija matematik masa minggu lepas. Ija harap raouf dapat menjawab SPM dengan jayanya. Iyerla, Raoufkan pandai.

Jantungku berdegup laju bagaikan nak pecah rasanya.. DAGGG DUGGG  DAGGG  DUGGG

Ija???

Tanpa aku sedar pipiku panas kemerahan.. bibir dikatup menahan jeritan.. Andainya dunia tahu saat itu!!!

ingin aku jerit sekuat hati

ARGHHHHH..IJA HANTAR KAD ..SUKENYEEEEEE

2 tahun aku ushar ko Ija . 2 tahun aku pandang ko, senyum ko, jeling ko. Malah berkali-kali aku cuba mengarang sekeping surat untuk meluahkan perasaan aku pada mu.Bila aku mendapat kekuatan untuk menghantarnya kepadamu?? Aku ingat lagi betapa remuknya hatiku di tandas ketika membaca suratmu yang mengatakan kau tak setaraf dengan ku kerana kau kelas E,,aku kelas B..

Aku tak kesah itu semua..Aku sanggup turun ke kelas E.. aku cuma nak kau menerimaku.. Rupanya kau sudah ada yang lain masa itu...Mengapa kau tak jujur padaku Ija??

Namun aku tidak berputus asa..

Tanpa segan dan silu.. setiap kali cikgu mesyuarat dan pengawas-pengawas ambil alih jaga setiap kelas, aku selalu meletakkan namaku untuk menjaga kelasmu. Walaupun kelasmu pada masa itu ramai gangsta yang tak suka pengawas skema mcam aku.. Tapi demi menatap wajahmu, Aku sanggup..

Petang itu aku berfikir apakah jalan yang sesuai untuk bertemu Ija.. Nak jumpa masa peperiksaan kedudukan kami jauh. Adakah aku syok sendiri? Perlukah aku dapatkan jawapan darinya?

Ketika beratur di dewan makan, Aku panggil kawanku yang perempuan mintak dia temukan aku dan Ija di dewan makan masa riadhah petang. Sulit sungguh diriku untuk meminta bantuan kerana malu untuk bertemu muka dengan Ija..

Saat nak menunggu ke petang? SANGAT MENYIKSAKAN.. Masa berlalu kadang-kadang terlalu laju.. kadang-kadang terlalu perlahan..

Ketika semua penghuni asrama pergi ke gelanggang, ke padang, aku cuba menjaga line supaya clear..maklumlah.. aku takder ajak sape2 jadi balaci..malu ahhh....

clear.. Yess.. warden keluar dengan family.. rezekiiiii...mesti lambat balik nie

Bila sampai dipintu dewan.. aku nampak dia..  sedang memandangku dari sebalik pintu.. Rasa nak nangispun ada, rasa nak gelak tak henti pun ada.. Sambil berjalan perlahan-lahan aku menuju ke arah pintu dewan makan belakang..tempat dia menunggu..

"Assalamualaikum.." Beri salam dulu.. mana boleh tak bagi salam...

" Waalaikumsalam" Jawabnya.. Humang aiiiiiiii.. Sedapnye suara...



Habis..  segan ahh nak cerita..mau tengok bola sambil senyum sorang-sorang..

Comments

Unknown said…
laa..mcm tergantung je citer nya
amny said…
abes kan laa....ehhheheeh..xnak malu2...tengah syok membaca nii..^^
mykhalis said…
@chii yke?mn ade..kn die dh jwb salam tue..hee
fiqkbe said…
amboi, jiwang nyer khalis =P
Diyanieee said…
aisehhhh~~
kenangan jatuh cinta pandangan pertama mmg nda blh di lupakan bro? hehe..

dtg jempu bro join lucky draw.. harap bro sudi join..

jom join lucky draw.. menang handmade coklet.. http://miszydian.blogspot.com/2011/04/dayana-az-dan-miszy-dian-buat-lucky.html
mykhalis said…
@fiqkbetersa cm chelsea klh je mlm ni..so kne la lyn jiwang..hee
Ayie said…
err.. bro khalis bukak kaki tgk DVD kan..?? hahaha
mykhalis said…
@MiSzy DiaN ha3.. btul tue..khalis sudi je..nnt khalis gi tgk..ada ksmptn khalis wat k?
mykhalis said…
@Ayie
knp?plg lyn citer romance lo..heh
Ms.ze said…
smbung la citer !!!
Unknown said…
alaaa....potong stim ahhhh...
dh la xmao cite kt klimax,,,adoy~
sila abeskan ! HAHAHA *paksa neh~
mumui said…
alaaaa!!! cepat sambunggg..
tgh syok2 bace td tuuuu....... cepattttttttttttttttt..............hehehe
hehee . comel jek bunyik . citer betul ke ni khalis ? adakah ija yang kini menjadi suri di haatimu ? ah sudah ! dah mula dah si atiey ni . hahaa !
Puan Kutu said…
saja ja buat suspen khalis nie.isk3 cpt habiskan cerita!hehe..
Anonymous said…
Nak tengok bola pun sempat berjiwang. Ish ish.. :p
Koding said…
Aduh.... Jiwang laa pulak...
Cik TeN10 said…
udah2 la tu senyum nye.. ;)
chentaNUYU said…
sonata musim salju mmg best! err knp Khalis x cerita smpai habis ni?excited ni tau!
mykhalis said…
@cik bAtu kena sambung ke?segan la..
mykhalis said…
@GeminiGurlz wahahah...nnt ada masa khalis sambung la..heh
mykhalis said…
@Kodingbukan selalu ada peluang nie
mykhalis said…
@Cik TeN10heehee.. khalis dah berhenti dah
mykhalis said…
@chentaNUYU malu ahh..nak cerita sampai habis
KUKUMALU said…
Cinta monyet khalis..hahaha
mas saari said…
laaaaaaaaaaa apasal cite tak habis ni? potong stim betul lah...
Mun said…
chehh... ye jer..orang nak baca smpai abeh.. tergantung citer dia.. huhu.. sila sambung yer.. xmoh malu arrr..haha
mykhalis said…
@KuKuMALutapi kami takde melompat2 dan brgayut2..hee
mykhalis said…
@mas saarimalu laa..barang yg lepas..
mykhalis said…
@Cik Moon tapi dia dah jawab salam..ok la tue
Faizal said…
aduih... sambungan~
mykhalis said…
@Payche tak tau le nak wat smbungan ke tidak..segan ahh
~nsar~ said…
my khalis.. cepat sambung... hehe
mykhalis said…
@~nsar~ nanti dapat kekuatan baru sambung
Cik nadya said…
alaaa..
ape smbungn nye??
nak ta0 .. nak ta0 =D
dja_amiensukhri said…
dah sambung nati britaw sy eh.. hehe :)
Puan Kutu said…
@mykhalis
uii suspen tu..sedap cerita nie.cpt la buat smbungan.hehe..
Black Rose said…
ooo..mgenang kisah lame nye..smpai meleret2 kt sini..dibacenye dek kekasehh aku tu kang..br ko tahuu tgi mn langit ni..kehh3x..

udah2le..lupekan jek..hihihi..
wehh..ko ingt x..

ko pnh lukiskan gamba seorg perempuan...ade 2keping..pastu kan..ko buh bwh meja...
bwh meja sape ye??
dan...
dan..
gamba yg ko lukis tu..
ade dlm simpanan aku..
huk3x =p
mumui said…
@mykhalis sambung secepat yg munggkinn....hehe
Unknown said…
ala,,, sambung la lgi..
Sempat Khalis er ?

lagi2 ? hehehe
mykhalis said…
@dja_amiensukhriehh ehh..yke?kalau ada la ek
mykhalis said…
@Puan Kutuhahha..malu ni..sungguh malu
mykhalis said…
@Black Rosehahaha.. itula pasal..alaa..masing2 ada kisah cinta pertama berbalas,,kan?? yupp..gambo tue aku kasi ko.. tapi ko tak layan aku..hee
mykhalis said…
@GeminiGurlz aaa..yke?kene tunggu datang mood romantik..hehe
mykhalis said…
@nelly lagik?nnt la ek..leh tak?
Unknown said…
jiwang!! jiwang!!

nak bukak cawangan ke?? kah~kah~kah
mykhalis said…
@Azroy Kassim hahaha.. ada harapan ke?
Anonymous said…
cite la smpi hbss....
Anonymous said…
lawak 'pakcik' khalis nie
malu2 ayam plak
ce cite ce cite

Popular Posts