Cara mengenalpasti perbezaan antara awek Jepun, Korea dan Cina

Asia merupakan benua yang kaya akan keragaman. Pelbagai etnik dan budaya di dalam Benua ini. Banyak pertanyaan yang sangat umum tetapi sulit untuk menjawabnya. Iaitu bagaimana membezakan wajah Orang China,Jepun dan Korea? Memang sepintas orang Jepun, China, dan Korea kelihatan sama. Akan tetapi jika anda memerhatikan dengan lebih teliti, terdapat perbezaan di antara mereka.


Inilah perbezaan diantara wajah orang China, Jepun, Korea:

Orang Jepun

Orang Jepun cenderung memiliki struktur wajah oval bermata besar dan hidung yang lebih jelas. Wanita Jepun sering memakai make up tebal memberikan kesan warna kulit putih pucat.

Orang China

Orang China cenderung memiliki wajah bulat daripada orang Korea dan Jepun. China adalah negara multi-etnis besar tak seperti Korea dan Jepun (yang lebih etnis homogen) sehingga lebih sulit untuk membezakan atau mengenal mereka.

Orang Korea

Orang Korea cenderung memiliki wajah menyanjung dengan tulang pipi tinggi / persegi dan mata kecil dengan kelopak mata tunggal

tapi yang Khalis rasa pasti..semua dah payah nak kenalpasti.Maklumlah..masing2 suka bedah membedah..mana mata sepet jadi bulat..mana jongang jadi sangging..betol tak?

sumber

Comments

Anonymous said…
no...i cant differentiate the chinese,japanese or korean so well..even though i,m chinese...sometimes you really cant...but NORMALLY if southern chinese,taiwan.hongkong more look like japanese,they are shorter,eyes bigger,skin darker. Northern chinese look like korean,taller,eyes small,skin white...malaysian chinese were came from south china

Popular Posts